Wśród działań wpływających na lepszą rozpoznawalność marki w regionie, w którym ma ona siedzibę, wymienić można wiele czynności. Reklamę w lokalnym radio, roznoszenie ulotek, bannery widoczne w miejsca, w których codziennie przemieszcza się wiele osób. To wszystko ma dla marki znaczenie, ale nie tak duże, jak lokalna widoczność w internecie! Dlaczego? To proste. Ludzie szukają dziś większości produktów i usług właśnie w sieci. Radia słuchają przez moment, ulotkę wrzucają do kosza, na banner nie podnoszą głowy. Ale kiedy chcą coś kupić w okolicy – sprawdzają to w Google!
Spis Treści
Jak znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google?
Kluczem do znalezienia się firmowej strony w rankingu Google jest jej odpowiednia optymalizacja i promocja. Zespół tych działań określa się mianem pozycjonowania stron, ale nie tak, jak robi się to w przypadku stron ogólnopolskich (portale informacyjne, edukacyjne, rozrywkowe itp), ale w zakresie lokalnym. Pozycjonowanie lokalne sprawia, że osoby, które szukają w swoim regionie konkretnego produktu, branży czy grupy artykułów, trafiają bezpośrednio na wyniki związane z ich miastem, a nie drugim końcem Polski. O takie działania dbają wyspecjalizowane w nich firmy, jak np.https://www.pozycjonowanieibif.pl/ których misją jest podniesienie w rankingu Google widoczności sklepów, producentów czy firm usługowych właśnie w obszarze ich działania.
Wybór firmy do pozycjonowania lokalnego
Warto wiedzieć, że działania lokalnego pozycjonowania stron prowadzi dziś wiele firm w Polsce. Ich doświadczenie i umiejętności sprawiają, że mogą one promować firmy lokalnie, sama mając siedzibę nawet w zupełnie innej części kraju czy świata. Podstawą skuteczności ich pracy są tu bowiem kompetencje ściśle związane z informatyką i marketingiem, ale i ze znajomością funkcjonowania robotów Google, które przemierzając internet, trafiają w nim na różne strony www i w zależności od ich przygotowania i zoptymalizowania, decydują, która z nich znajdzie się w rankingu wyżej, a która niżej. Wybierając agencję pozycjonowania lokalnego należy zwrócić uwagę na jej doświadczenie, portfolio i rekomendacje od poprzednich klientów. Im więcej znanych marek dana firma pozycjonowała, tym większa pewność, że mamy do czynienia z ekspertami.
Znaczenie lokalnej pozycji w wyszukiwarce
Najważniejszym zadaniem agencji, które pozycjonują firmy lokalnie, jest wybicie ich w wynikach wyszukiwania na takie hasła i zwroty, których lokalni klienci szukają najczęściej. To właśnie ten efekt odpowiada w firmach za zwiększenie ich widoczności oraz za wyraźnie zauważalny wzrost liczby klientów, którzy dotąd z usług przedsiębiorstwa nie korzystali, mimo, że ma ono siedzibę w ich regionie.